Eriksöre camping, 110617-0619

Öland före stormen. For på pensionärshelg till Öland, Eriksöre Camping, närmare bestämt. Denna gång i sällskap av mormor och morfar. Troligtvis uppskattades denna resa mest av den sistnämnde, men överträffade enligt mormor verkligen förväntningarna. Har man inte campat sedan 70-talet är det mycket som är nytt.

Denna helg la jag mina intressen åt sidan, så att morföräldrarna, som faktiskt var på sin allra första Ölandssemester, fick bestämma fritt. Visst kom jag med lite tips, men, lite hittade de på själva.

Fredagkväll bestod av roadtripp till Mörbylånga, lite mathandling och en pizza på Robertos i Färjestaden. Rekomenderas VARMT.


Blev på lördagen väckt redan 06.30, åt frukost två gånger, och åkte sedan på ny roadtrip. Solliden var ett önskemål, och dit åkte vi. Gick ej in, men tittade utanför. Lite bus blev det, hittade en linbana som jag var tvungen att testa.


Varning! Utanför Solliden betar LÖSA kor. De går där helt fritt på bilvägen.

Därefter blev det Borgholm, lite oväntad shopping. Ett par ovanliga hängsleshorts går man inte förbi när man ser dem. Perfekt till sommarens danser. Sedan var en glass på Borgholms glasscafé planen, men sällskapet var hungriga, och det blev en räkmacka istället. Enligt deras egna skylt var detta "Ölands godaste räkmacka". Inte för att jag ätit räkmacka på Öland innan, men nog är jag beredd att hålla med. Därefter en snabb tur till Lundegårds camping för att visa och kolla läget, men det var kusligt öde. Någon enstaka säsongare bara. Tillbaka till Köpingsvik, en sväng i Tältvaruhusen, därefter tog vi (morfars favorit) småvägar på östra sidan av ön tillbaka till Färjestaden, hamnen för en våffla. Då kom regnet, som skulle hålla i sig.



En sista natt på Eriksöre, som jag måste säga var en trevlig camping. Lugn, fylld av säsongare. Tyvärr kunde vädret varit lite bättre, blev väckt 06.00 av att det regnade in i takluckan i morse. Var ifrån campingen redan vid 10-snåret. Trevlig helg var det ändå. Fick ju t.ex sett "Sunes sommar", som jag fyndade på dvd på Ica i Färjestaden. Inspirerad av denna var jag tvungen att baka "nee.. no no no. Wienerbröd. Winnerbroads" ikväll.



Hann förresten med lite pyssel också. Ett myggnät hade av misstag följt med, och detta pysslade jag till runt dörren. Så att man kan ha öppet åtminstonde halva dörren utan att all traktens insekter kalasar på mig när jag sover.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, så du slapp han inte denna helgen heller. Som du skrev förra helgen, han är överallt! ;P

Och du, jag måste bara säga att dom där räkmackorna är jag beredd att testa.. Dom ser väldans smaskens ut!

2011-06-20 @ 00:20:42
URL: http://sandraj86.blogspot.com
Postat av: Zandra

Hej, jag arbetar som journalist och har nyligen hittat till din blogg (som jag blev väldigt förtjust i)! Jag skriver om annorlunda semesterfirande och skulle vilja höra en sak med dig, skulle du kunna mejla mig?

2011-06-21 @ 10:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0