En helg vid symaskinen senare.

De "Kurmit-gröna" gardinerna åkte ut fortare än kvickt och en tur till Jönköping senare var de orangefärgade dynorna täckta med svart fleece (jag vet, fleece är kanske inte idealmaterialet, men orkar inte sy om dynorna nu). På Ikea hittade jag genast ett tyg jag tyckte om, och mammas symaskin åkte fram. En symaskin som hade sina bästa dagar på 80-talet och nu har diverse dumheter för sig. Som att "slita" av tråden vid sicksack varannan decimeter. Det tog sin lilla stund, men jag gav mig inte.



Resultatet:


Lite småpill kvar, lilla sittgruppen saknar filtar. Bild på denna kommer.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, vilken skillnad det blev! Skitsnyggt med det svarta tyget över dynorna ju, har du häftat fast det eller nåt? :)

2011-04-02 @ 16:16:22
URL: http://sandraj86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0