Glyttinge Camping 110520-110522

Så var det dags. Premiärturen som vi alla väntat på med spänning. Efter att ha packat in nödvändiga prylar i bilen, begav vi oss så norrut, mot Vaggeryd för att koppla till vagnen. Här stötte vi på problem, då jag inhandlat en ny säkerhetswire, då den andra rostat sönder. Denna krok var omöjlig att få på handbromsen, men ett besök på Jojjas och inhandlande av en karbinhake löste problemet (min brilianta idé, om jag får skryta). Efter en pizza på Tiger, var vi på väg. Första stoppet blev en snabb shoppingtur på Citygross på Mobilia i Mantorp, sen var vi redo för en helg i krokarna kring Linköping.

Glyttinge Camping intogs av oss tre tjejer, och väckte en del uppmärksamhet. "Var har ni karlen?" fick vi både bekräftat i ord och i blickar. Men efter som att också "Kvinnor kan" fixade vi med visst samarbete både parkering, installering, och montering av förtält (nåväl, partytält denna gång), samt möbler. Den sladd som medföljde vid köpet, ca 20 cm lång, räckte naturligvis inte, och vi var ju tvugna att ha el, så ett besök på Biltema senare var jag en 10 meters-3-fas-kabel rikare- och 300 kr fattigare.



Huvudmålet med resan var ju Stora dansfesten, som tidigare år varit succé. Lika nöjd med dansen är jag inte i år, men med själva resan är jag grymt nöjd. Det är liksom trevligt att bara åka iväg.

Ett delmål vi tidigare bestämt, var en tur till Cloetta i Ljungsbro. I deras butik kan man få 2a-sorterings-choklad till mycket förmånligt pris (och snålänningar i kombination av chokladmonster är vi ju). Köpte (inte bara till mig själv) 10 st Kexchoklad, 40 st Sportchoklad, 5 st dubbel-plopp och en påse Blåbärs-kexchoklad (enligt innehållsförteckning helt utan blåbär) för endast 130 kr. Helt ooooootroligt.



Alexandra föreslog så trevligt Bergs slussar, när vi ändå var i trakten, och det var faktiskt riktigt trevligt att få se några segelbåtar ta sig igenom slussen i Göta kanal. En glass i solen, med utsikt över Diana och en mycket fin minigolfbana blev det också.


Laddade för kvällens dans fick Hanna och jag för sig att leka lite på lekplatsen och ta lite roliga kort. Denna fotosession kunte slutat illa då jag nära på bröt näsbenet, men det var det värt.


"Allt går, och det som inte går går ändå"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0