Tältet testat

Vilken tur att jag bestämt mig för att testa tältet före Öland. Morfar och jag stod och klurade i 4 timmar i tisdags. Tungt var det också. Så är det nån som anmäler sig frivilligt att hjälpa till vid montering tages hjälpen tacksamt emot.
  • Första biten gick problemfritt med hjälp av siliconspray. Tältet träddes på. Sen kom problemen.
  • Tältet var ett Isabella Penta, med 6 st hörn, dvs 6 st hörnpinnar. Bitarna var märkta med höger och vänster, nummer osv. Men det fattade ju inte vi.
  • Först fanns det bara 3 st hörn-bitar. Vi vände och vred, drack te, vände lite till. Sen gick jag in i vagnen och letade, helt osökt fanns de 3 saknade hörnen på en helt annan plats än de andra.
  • Så ja, nu blev det lättare. Men, hm, är det inte lite konstigt snett ändå? Jo, mkt riktigt, vi hade tänkt fel med höger och vänster. Man ska tydligen stå i vagnen och ta höger därifrån. Inte titta på vagnen framifrån.
  • Provisoriskt, ej spänt blev det så här:


Skickat ett mail med några detaljer som saknades, till Husvagnsexpo. En liten grej att kroka i tältet i på vagnen som gick sönder tex... men det är bara att skruva dit en ny... Mkt positivt överaskad av att ett tält från -89 kan vara så fräscht. Grått också, ej 4 nyanser av brunt.

Men så mycket det vägde förstår jag om det inte är använt- bara pinnarna vägde typ 100 kg.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kommer bli kalas tror jag! :)

2011-05-06 @ 16:47:54
URL: http://sandraj86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0